Jasper de Beijer

Portfolio reviews

Noorderlicht heeft in het kader van de komende tentoonstelling Taste My Photons (5 maart t/m 17 april) beeldend kunstenaar Jasper de Beijer gevraagd een sessie portfolio reviews te verzorgen. De Beijer zal tijdens de middag van woensdag 9 maart een korte inleiding geven over zijn werk, waarna de deelnemers hun portfolio kunnen presenteren aan de groep.
Fotografen die affiniteit hebben met de werkwijze van Jasper de Beijer worden uitgenodigd zich aan te melden.
In verband met beperkte capaciteit vindt er vooraf selectie plaats door Noorderlicht en Jasper de Beijer.

Over Jasper de Beijer

Jasper de Beijer (1973) studeerde aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en aan de afdeling Autonome Vormgeving van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. In 2005 ontving hij de Thieme KunstRAI Prijs. Hij exposeert regelmatig bij Galerie Nouvelles Images in Den Haag. Eerdere solotentoonstellingen van hem waren te zien in het Fotomuseum Den Haag, de Pulse Art Fair in New York en het Museum of Contemporary Art in Denver (USA).
De Beijer bouwt in zijn studio complexe schaalmodellen, vaak geïnspireerd op historische onderwerpen en gebeurtenissen, die hij vervolgens fotografeert. Met een mix van fotografie, tekenkunst, papier-maché, maquettes, digitale beeldbewerkingen en stijlmiddelen afkomstig uit reclame, strips, films en videoclips, ensceneert en herschikt De Beijer het verleden. Zo maakte hij een serie over het vroegere Nederlands-Indië en reisde hij naar Afrika waarover hij de beklemmende serie Udongo (2009) maakte. Onlangs creëerde De Beijer een serie nieuwe werken die zijn geïnspireerd op het archief van Spaarnestad Photo.

Geïnteresseerd?

Stuur dan een korte motivatie en maximaal 10 beelden (jpg) voor 28 februari naar olaf@noorderlicht.com

• Maximaal 8 deelnemers
  • Deelname is gratis

Na 28 februari zal Noorderlicht de deelnemers bekendmaken. Hierover krijg je per e-mail bericht.

Tijd en Locatie:

woensdag 9 maart van 15:30 – 18:00 uur
locatie: Noorderlicht, Akerkhof 12 (ruimte boven de galerie)

Zie ook:

's Avonds na de portfolio reviews (20:00 uur) houdt Jasper de Beijer een lezing ism Noorderlicht bij BK050, de werkplaats beeldende kunst van de Kunstencentrum Groep Groningen. Voor meer informatie zie BK050.